Click Follow to follow my blog

Join me to get Extra Discount

SeniFoto on Facebook

nota kaki

ringankan jemari anda menekan iklan di bawah tu yer- terima kasih...

Popular Posts

Cinta dua Darjat!!

E....tak suka nyer benda2 mcm nie...kenapa rakyat melaysia nie memilih sangat pasal benda2 nie yer....rezeki ALLAH dah bagi masing2...Ada kaya,ada yang miskin...yang penting manusia tu yang kena berusaha...klu ashik nak duk umah jer...mana nak dapat rezekinya!takpaham la sikap org2 kaya nie..Allah dah bagi rezeki banyak tu..kena la kita bersyukur..yang dah kaya telajak tu...jgn la pulak menghina org2 yang miskin nie...mana mungkin satu hari nanti ALLAH tukarkan pulak rezeki tu..Yang miskin jadi Kaya..Yang kaya Jadi miskin..sapa tahu?......

.

.

tak perlu lah nak jeling2 mata tu pada si miskin...mcm la hina sangat si miskin tadi tu...sekurang2nya dia berusaha juga mencari rezeki...kita hidup kat muka bumi nie kena la ada sikap bantu membantu...

ish..mesti korang tak paham apa aku tuliskan?

mcm nie kisah dia..lepas balik sekolah tadi pe la makan kat satu restoren nie...tgh duk makan2 tu...ada la sorang org kaya ni(mmg kaya pon)semua org kenal dia...pastu datang la sorang makcik nie ngan anak2 berderet dia tu...bukan dia mintak sedekah pon..dia jual buku agama...lantas dia pon pergi la kat meja si org kaya tu...si suami kaya tadi OK la jugak..tolak baik2...yang si isteri tu hah...korang tau apa dia buat?boleh dia jeling kat makcik tu..pastu siap buat mulut lagi tu...eeee...naik meluat aku tengok muka dia...dah la buat muka..siap kutuk2 lagi makcik tu depan laki dia(mmg cakap slow)tp org sekeliling perhatikan awak tau!..ble pulak cakp makcik tu itam la..bau busuk la..ish2...dlm hati nie..melampau la pulak dia nie..mcm la awak tu putih sangat!tengok lengan tu hitam la jugak...yang nak berkira bau badan makcik tu kenapa?takkan makcik tu nak pakai perfium 2-3 kali sehari kot...pikir la sket..

.

.

p/s:penah tak korang di situasi nie?

22 follower here!:

zyLa said...

xpnh blaku kt zla g.tp pompuan kaya(kaya di dunia je) 2 pe kes nk ngata org lk.cm siot je.tuhan tarik blik kurniaanNYA br dia taw

sizukaDeboss said...

kaya-harta-tapi-hati-miskin

lionteen said...

"yang penting manusia tu yang kena berusaha"

ayat ats tu,mmg bgus skali bg lionteen...
nga bengang ni..
ade org tu nk benda dtg golek2 dpn mate die,tp die lgsg tanak usaha..
benci tul!!!

lalink7 said...

penah dan slalu alami...
cam nak rodok je muka ngan garfu kalu ku ada kuasa la...
geram=geram..

isk..isk..isk..

aien~s corner said...

pnh2...owg kaya yg sombg mmg cm 2..huhu

Fadhlah said...

entah la...susah nak ckp..andai aku jadi kaya suatu hari nanti..mintak jauh la benda2 mcm nie

zawal said...

situasi ni mmg pernah sy pernah laluinya.memang kesian..

zawal said...

ada kala kita kena pandang ke bawah juga.kita tak selalunya berada di atas.alhamdulillah,sy wpun harta byk,namun apalah salah beli 1 buku tu.tak luak pun harta kita

LiNda said...

herm.. manusia mudah lupa !

sHaH said...

kesian mak cik tu..
ada ke patut dier wat macam tu..
tak patut tol..

miss azlina said...

wpun kaya.. wpun ctk mana pon.. tp HATI si isteri kaya tu lg itam n busuk dr makcik yg jual buku tu!

zawal said...

manusia mmg mudah lupa daratan

zawal said...

baru dberi kesenangan sikit dah mula böngkak.taknak beli ckplah elok2..

~Cinta Cukulet~ said...

kaya tapi takda budi bahasa pun tak guna jugak..huhu

luvlyziha said...

wakakaka pmpn kaya tu mcm nk kene lempang..
klu ko da kaya ok apa nk sedekah
apa salahnya beli buku agama

tp klu yg minta sedekah tu org buta sambil dipimpn org celik itu mmg x payah bg pon x pe..

Shima^Ku said...

secantik2 manusia adalah lahir dari hati yang bersih...walaupn rupa dia hitam sehitam2nya namun dlm hatinya ada kesucian yang tersembunyi..hanya tuhan yang tahu..

orang kaya klu tak tahu mensyukuri nikmat tuhan sudah tentu tak tenang hidupnya di dunia ni..

sama2la kita mendoakan si ibu dan anak-anaknya beroleh keberkatan dunia dan akhirat...susah payah dia mencari rezeki demi anak-anaknya...bukan dia mengemis pun..

kan bagus klu si suami tu beli buku agama yang makcik tu jual..bagi kat isteri dia baca,bagi kesedaran skit..Hidup tak selamanya Indah!!!!

Benci la kat perempuan BONGKAK macam tu..tak ingat akhirat langsung.

~~zAnAfAhMi~~ said...

belum jumpa lg yg mcm ni....kalau akak la...mudah kesian tgk org mcm ni, bkn org je...tgk kucing melepek tak mkn pun dah rasa nk menitik air mata ni....
Allah saje yg mmbls perbuatan si kaya tak sedar diri tu...bkn harta dia pun! pinjam je kt dunia ni...

btw....fadlah mengajar di BBB ye? mcm kenal je restoran tu...

Mysterious Lady said...

rambut sama hitam, hati lain-lain

♥«m!stAkêñ^!dêÑt!tÿ»♥ said...

huhu...macam tu la manusia...mcm2....;|

sizukaDeboss said...

ape yg penting?
kerjasama!
=p...*terkeluar topik plak..=p
ape yg penting?

kalo-anda-kaya-jangan-lupa-diri

^0^

ruby chai said...

hahaha..mcm cita wonderpat la pulak

mRs.jUkoGYu said...

pernah gak alami situasi nie..

slalu dtg jual kerepek..tp mmg beli la..sbb cian kan..lgpon bp sgt la seploh ringgit tue...xkn nk berkire..cian lak tgk dorang...kalo buku agame pon ade gak..cume kalo da ade mmg siyes xbeli la...yg palen sedey bile ade org bute dtg jual tisu..pon bg jugak duit..tp xamik tisu..sedekah ajer..xyah berkire la ngan dorang..cian dorang...kadang2 ade la member ckp xyah bg sbb sendiket la..ape la..tp saye bg jer..biar la sendiket kea tak kea yg penting eklas..Allah tau kan....;)

oopps!terpanjang lak..mmg emo kalo bab2 nie...im sori...hehehehehe..