Tyler menekankan bahawa mereka yang terlibat dalampembangunan kurikulum mesti berusaha untuk mengenalpasti dan mendefinisikan:
1.Tujuan sekolah (purposes of the school)
2.Pengalaman pembelajaran berkait dengan tujuansekolah (Educational experiences related to thepurposes)
3.Organisasi pengalaman pembelajaran(Organization of these experiences)
4.Penilaian (Evaluation of the purposes)
read more: page 9-18
2. Pembangunan Kurikulum
Click Follow to follow my blog
Join me to get Extra Discount
SeniFoto on Facebook
nota kaki
Popular Posts
-
pepagi lagi dah ujan kat banting nie...mmc best jer tido balik...tp dlm hati,eh...hari sekolah la...ada meting pulak tuuuuuu....itu lain bah...
-
tgh duk belek2 online paper dlm berita harian terjumpa artikel pasal warga pendidik nie.. dlm artikel tu dinyatakan nisbah guru perempuan ...
Nota: Model pendekatan Tyler
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 follower here!:
Post a Comment