Click Follow to follow my blog

Join me to get Extra Discount

SeniFoto on Facebook

nota kaki

ringankan jemari anda menekan iklan di bawah tu yer- terima kasih...

Popular Posts

resepi semalam...

Untuk isi kebab.

  • daging ayam,lembu,kambing..semua boleh la...
  • gula pasir,gula merah
  • yang kat bawah nie...sila tumbuk klu rajin..klu ada blend tu..hantam saja... :-
  • ketumbar, jintan halus, lada sulah seulas bawang putih, halia, lengkuas, serai(hiris),
  • kunyit hidup
bila dah blend tu..ble perap dengan daging yang telah dihiris..(nak hiris tu,agak2 la...jangan tebal,jangan nipis...)
bila dah perap 2 jam...boleh la digoreng daging tadi sehingga masak....masukkan tomato dan timun yang telah dipotong dadu...bersama2 cili sos...

siap step satu....

bahagian kulit.....

tepung gandum,garam,air...(campurkan semua)senang cerita..mcm nak buat lempeng...tapi,harus diingat...kulit tu kena btol2 nipis supaya senang nak balut ngan inti kebab tadi....

dah siap...

p/s: sukatan agak2 la...sesedap rasa ok...

bye...

7 follower here!:

noor afzan said...

cam menarik je resipe nih..
hehe~
thanks bro for sharing..

imHepPie said...

uikk header da x blur ke inchek fadhlah hik3..

pe kata saya bgi bhn2 inchek fadhlah tulun watkan je tros boley??muahahaha

zyLa said...

sedapnya.mai la pos kat sini..ehheee

~~zAnAfAhMi~~ said...

fadlah buat sendiri ke kebab? amboi...rajinnya org bujang ni...gmbr takde? sbg bukti fadlah pandai masak!

Fadhlah said...

ish...tak payah la gambar2 nie..nanti paloi perli pulak....dah la id pon paloi...copy ntree org pun satu lagi perangai paloi...ish...tak paham ngan si paloi nie...

ASYIQ said...

Bila bulan pose baru nak tunjuk teror buat itu ini...isyk...terliur je bila baca tadi.

Akak rasa nak gulung dlm kulit popia je...hihi. Pepandai pulak tuko resipi orang...

lionteen said...

wah..
blk umah nnti leh la lionteen try..